Αλλεργίες

Περισσότεροι από τους μισούς ανθρώπους με άσθμα έχουν και αλλεργική ρινίτιδα. Από τους ασθενείς με αλλεργική ρινίτιδα, περίπου το 1/3 θα εμφανίσει κάποια στιγμή συμπτώματα άσθματος.

Τα τυπικά συμπτώματα της αλλεργικής ρινίτιδας είναι:

• φτάρνισμα
  • φαγούρα στη μύτη
  • ρινική συμφόρηση ή/και καταρροή
  • αίσθημα φαγούρας στο λαιμό, τα αυτιά ή το στόμα
  • πονοκέφαλος
  • αδυναμία συγκέντρωσης

Συχνά οι ασθενείς με αλλεργική ρινίτιδα εμφανίζουν και αλλεργίες στα μάτια (αλλεργική επιπεφυκίτιδα). Στην περίπτωση αυτή εμφανίζουν κόκκινα μάτια, που συχνά δακρύζουν και εμφανίζουν αίσθημα φαγούρας.

Κάποιοι ασθενείς εμφανίζουν όλα τα συμπτώματα, ενώ κάποιοι εμφανίζουν μόνο μερικά από αυτά.

Κάποιοι ασθενείς εμφανίζουν συμπτώματα μόνο την άνοιξη ή το φθινόπωρο και πάσχουν από “εποχιακή αλλεργική ρινίτιδα”. Αυτοί οι ασθενείς έχουν συνήθως αλλεργίες σε γύρεις (από φυτά, δένδρα, γρασίδι ή λουλούδια) ή σε μύκητες (που υπάρχουν στην υγρασία).

Κάποιοι ασθενείς, ωστόσο, μπορεί να εμφανίζουν συμπτώματα ολόκληρο το χρόνο και τότε μιλάμε για “ολοετή αλλεργική ρινίτιδα”. Οι ασθενείς αυτοί έχουν κατά κανόνα αλλεργίες σε αλλεργιογόνα που υπάρχουν στην καθημερινότητα, όπως τα ακάρεα της οικιακής σκόνης, το τρίχωμα των κατοικίδιων ζώων και κάποια χημικά ή τροφές.

Διάγνωση

Ο έλεγχος είναι πολύ σημαντικός, καθώς ο εντοπισμός του υπευθύνου αλλεργιογόνου επιτρέπει να δοθούν οι κατάλληλες οδηγίες αποφυγής αλλά και να οριστεί η διάρκεια της θεραπείας. Είναι επίσης βασικός για να γίνει η αιτιολογική θεραπεία δηλαδή η ανοσοθεραπεία. Η διάγνωση της αλλεργικής ρινίτιδας γίνεται με βάση το ιστορικό του ασθενή και την αντικειμενική εξέταση.

Θεραπεία

Καταρχήν δίνονται οδηγίες αποφυγής του υπεύθυνου αλλεργιογόνου, αν αυτό είναι εφικτό. Όσον αφορά στην συμπτωματική θεραπεία, οι οδηγίες εξαρτώνται από την διάρκεια των συμπτωμάτων, ενώ τα φάρμακα επιλέγονται με βάση την βαρύτητα της κλινικής εικόνας. Τα βασικά είναι:

• Αντισταμινικά
  • Ενδορινικά στεροειδή
  • Αποσυμφορητικά
  • Αντι-λευκοτριενικά
koutsokera

…………   Στο ιδιωτικό ιατρείο της Πνευμονολόγου Κουτσοκέρας Αλεξάνδρας στα Βριλήσσια, παρέχονται υψηλού επιπέδου ιατρικές υπηρεσίες. Η γνώση, η εμπειρία και η εξειδίκευση της ιατρού εγγυώνται την προσφορά ιατρικών υπηρεσιών υψηλής ποιότητας καθώς και σύγχρονων, προηγμένων θεραπειών σε κάθε ασθενή.

Τηλέφωνο Ιατρείου για Ραντεβού: 210.61.31.113